.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسداشت تحقير آميز از مدرسان نمونه
مهندس يوسف رضا خادميان

بي شك جايگاه علم وعالم و معلم بر كسي پوشيده نيست و پيشرفت وتعالي جامعه به سوي اهداف عاليه خلقت با هدايت و راهنمايي گرانسنگ معلمان ارزشمند محقق خواهد شد ،پس هر چه در گراميداشت و پاس داشت مقام شامخ معلم و مدرس بكوشيم كاري در خور پسنديده و به ثواب و صواب است.
اگر به تاريخ بعضي از كشورها بنگريد مشاهده مي كنيد كه كشورهاي موفق كشورهايي هستند كه به آموزش و پرورش اهميت بسزايي داده وآن را الويت اول جامعه خود دانسته واحترام ويژه اي براي معلمين خود قائل شده اند تا جائيكه امروزه در كشور پهناوري مانند چين بيش از54درصددانش آموزان و خانواده هاي آنان علاقه ي ويژه اي به شغل معلمي نشان مي دهند و والدين مايلند در آينده فرزندانشان شغل معلمي را براي خود برگزينند.« نقل از خبرگزاري شين هوا»
حتي در كلام بزرگان از جمله مولاي متقيان علي (ع)جايگاه علم و معرفت انقدر رفيع است كه مي فرمايند :"هر كس به من كلمه اي بياموزد مرا بنده ي خويش ساخته است " يا به فرموده امام راحل عظيم الشان:"وظيفه ي معلم هدايت جامعه است به سوي الله".
حال با اين همه مسئوليت كه جامعه بر عهده ي معلم نهاده است و همه انتظار دارند معلمين آنرا به نحو احسن به انجام برسانندجامعه نيز بايستي به نيازها فرهنگي،اجتماعي ،معيشتي و.....پاسخ مثبت داده ودر صدد تامين آنها برآيد.و در هنگامه اي كه از آنان تجليل مي شود جايگاه اجتماعي او را حفظ كرده و سعي دربهبود منزلت او در جامعه داشته باشند نه اينكه........
در تاريخ 22/2/87بعد از هفته گراميداشت مقام معلم ودر گراميداشت روز پرستار براي تجليل از مدرسين نمونه ي آموزشكدههاي فني و حرفه اي و كشاورزي استان مازندران مراسمي در آموزشكده امام محمد باقر (ع)ساري ترتيب يافت كه اساتيد نمونه كشوري ،استاني و شهرستاني در معيت مسئولين آموزشكده هاي استان و با حضور معاونت محترم پشتيباني استانداري در اين مراسم شركت كردند ولي در عين ناباوري جز تحقير اساتيد و مدعوين ثمره اي نداشت.
در مراسمي كه با يكساعت تاخير آغاز شد صحبت از جايگاه و نقش معلم شد ولي در عمل ودر مقام قدر داني به اهداء لوح تقديري كه خود آموزشكده ها آماده كرده بودند بسنده شد .در صورتيكه بر اساس شيوه نامه 33/17374/ 610 مورخه 22/12/86 بايستي قدر داني شايسته ومناسب مادي و معنوي به همراه اهدا لوح تقدير از نمونه هاي كشوري واستاني و منطقه اي صورت مي گرفت جالب تر اينكه حتي در نحوه ي اعلام اسامي بي تدبيري به خرج داده شد و اسامي بر گزيدگان كشوري ،استاني و منطقه اي به گونه اي عمل شد كه مشخص نشد چه كسي نمونه كشوري يا استاني و منطقه اي است.
جا دارد مسئولين فرادست استان به اين برخورد هاي نسنجيده كه موجبات رنجش خاطر اساتيد محترم را فراهم كرده است تدبير و تمهيدي بينديشند كه صد البته لازم وضروري است.
در ضمن در سالي كه به فرموده مقام معظم رهبري سال نوآوري و شكوفايي است و از طرفي در مجامع رسمي كشور بهره گيري از فرهيختگان و نخبگان مورد عنايت و توجه مسئولين محترم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است ابداع برخورد هاي نامناسب از سوي بعضي افراد بويژه برگزار كننده ي مراسم مذكور انگيزه هاي اساتيد نمونه ،فهيم و صبور استان را در خلق ايده ها و روش هاي نو در تعالي فر هنگي ،اجتماعي جامعه متاثر نكند.

مهندس يوسف رضا خادميان مدرس آموزشكده فني ساري


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ایرج سلمانی 8 خرداد 1387
ارزش گذاری مناسب به مدرسین بوبژه مدرسین نمونه باید در خور شان ومنزلت آنان انجام شود نه اینکه موجب دلسردیشان شود .جای تعجب است که مسئول برگزاری که عنوان دکتری را یدک می کشد این چنین عمل کند .
؟ 8 خرداد 1387
با وجود زحمات فراوانی که معلمان ومدرسین برای آموزش فرزندان این آب وخاک متحمل می شوند شایسته نیست از آنها اینگونه تقدیر شود .
حسن فیضی 8 خرداد 1387
شاید اشتبا ه شده باشد شاید هم عمدی اشتباه شده است شاید هم اشتباهی عمدی در کار بوده . عجب ابتکاری . به به ... به به ...
یک مدرس 8 خرداد 1387
از برگزارکننده به خاطر نوآوری در تقدبر باید تشکر کرد؟!.
یک مدرس 8 خرداد 1387
از برگزارکننده به خاطر نوآوری در تقدبر باید تشکر کرد؟!.جناب آقای فیاصی چرا سایه این مسئول محترم را از سر آموزشکده کم نمی کنید 33 سال سابقه یعنی بازنشستگی .
جواد صدیقی 8 خرداد 1387
این نوع تقدیر واقعا نوبر است
آقای دکتر دست مریزاد ! ؟
علی کاملی 11 خرداد 1387
صرفه جویی در مصرف آب وبرق وگاز را شنیده بودیم ولی در تقدیر و تشکر را نه ...!؟
علی کاملی 11 خرداد 1387
صرفه جویی در مصرف آب وبرق وگاز را شنیده بودیم ولی در تقدیر و تشکر را نه ...!؟
یک معلم 11 خرداد 1387
واقعا این همه بی انصافی در حق معلم ومدرس ؛کاش آقای مسئول برگزار کننده حداقل اعتذار خود را اعلام می کرد ولی انگار به قول آن شاعر که :

در حنجره ها خورد گره حرف دل ما یا

کو هم نفسی تا کنم اظهار غم دل
هم روستایی 12 خرداد 1387
آن آقایی را که من از سابقه چهل ساله میشناسم که امروز در رأس یک مرکز آکادمیک یعنی دانشکده امام محمد باقر قرار داده شد اگر ده تا گوسفند به ایشان میدادی بیشتر از یکی بر نمی گرداند ، یک ساعت تأخیر و عدم اطلاع رسانی و چه و چه چندان مهم نیست .
نا شناس 12 خرداد 1387
من تعجب نمی کنم زیرا اخراج بهترین نیروها از دانشکده و جذب کارکنان و اساتید مطیع و بیسواد و صرف هزینه های بیت المال برای پاک کردن گذشته تاریک وسیاه خود و استفاده نامشروع از موقعیت شغلی و ثبت مأموریتهای نرفته و .. از سوی ریاست در مقابل این اتفاق هزار است به یک .
نا شناس 12 خرداد 1387
آقای خادمیان نگران نباش اینها نوآوری را اینگونه می فهمند . به بازی گرفتن امام زمان و بجای ایجاد واحد پژوهش ، هیئت های عزاداری را راه انداختن ، آموزش را به بازی گرفتن و بی حرمتی به اساتید و کارکنان ، میزان درکشان از مدیریت است
reza 22 خرداد 1387
مملكت مگر قحط الرجال است كه آدمي با 35 سال سابقه بابد بر كرسي يك مركز علمي معتبر ومسمي به نام مبارك امام باقر (ع) تكيه زده و در دوره اي كه شعار رئيس جمهور نوانديش وبديعه پرداز آن عدالت محوري است به قشر فرهيخته معلم بي احترامي نمايد . آقاي فياضي بي احترامي به معلم هر قدر كوچك هم باشد خطايي بزرگ ونابخشودني است وشما به عنوان رئيس سازمان مكلف به برخورد مناسب با اين مسئول مركز هستيد .
نا شناس 26 خرداد 1387
واقعا ! مگر قحطالرجال است ؟ خود آقای فیاضی هم از جمله همان رجالی است که باید در کنار آن آقا نشاند وگرنه دلش تابحال باید می لرزید که نلرزید و نخواهد هم لرزید .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.